fredag, december 25, 2009

Dagen efter dagen

Nu är julen över, åtminstone självaste huvudrätten. Jag har firat i Borås och avslutade med midnattsmässa. Som vanligt innehöll julen mycket god mat, gott godis och fina julklappar. Till skillnad från de senaste jularna hemma bjöd denna julafton på fler julklappssugna barn, mindre alkoholhaltiga drycker på borden och mindre intagen mängd ris a la malta för min del. Alltihop utan någon som helst nackdel såklart! Istället för att se Kalle Anka så njöt jag kaffe, choklad och böcker. Det är spännande med olika jultraditioner och jag ser fram emot att få ta C med till vår jul i Bollnäs nästa år.

Av C fick jag en superduper kaffebryggare och han fick en vit finskjorta av mig, nu har han allt en man kan ha. Tomten kom med massa andra fina saker såklart, en kaffekvarn och ett gammalt medicinskåp, några roliga böcker och lite lyxiga tekoppar bland annat.

Det här är den andra julen i mitt liv som jag firar utan min familj. Förra gången befann jag mig i Oxford med Petra, försökte göra Svensk julmat (utan direkt framgång gällande ris a la maltan) och festade till klockan 7 på morgonen. Det var minst sagt en annorlunda jul.

Hoppas att ni också har haft det fint!
/E

1 kommentar:

Towa sa...

GodJul kära vän, skönt att läsa om din jul!