söndag, december 27, 2009

2009 - så var det

Det är ju populärt i de stora bloggarna att visa dagen med foto/timma. Jag har en gång försökt, vilket resulterade i 20 foton på mitt köks- eller sovrumsfönster som illustration för en händelserik dag. Jag skulle kunna göra en resume av 2009 som mitt första år med kaffe, men jag följer istället åter de stora bloggarnas exempel och gör en resume av 2009 - i bilder. En bild/månad. Bortsett från mars och november som är mer eller mindre odokumenterade.

2009 inleddes i hälsinglandet -som var kritvitt, kallt och ljust- efter ett hejdundrande nyårsfirande i mitt Lungre.

I februari värmde jag (inte?) mina ben i badet - det är den enda bild som togs.

I mars äger jag äggsmörgås i solen vid en kvarn och hälsar våren välkommen. Vi hade precis köpt den nya kameran och tog tusentals foton.

Första halvåret spenderades ungefär såhär nära Karro. Jag minns att nu började det bli riktigt gott med kaffe.

I april var jag på cykelutflykt i Umeå med skratt i magen och prima sällskap. Det var strålande!


I maj var vi på finfint bröllop och såg lika kära ut som brudparet, som ni ser.

I juni tog studenttiden slut för det här fina gänget (och många fler). Jag var glad och ledsen samtidigt. Och snornervös för yrkeslivet, som jag påbörjade "på riktigt" för första gången i livet denna månad.

I juni band vi midsommarkransar i Sollentuna, åt tills vi sprack, drack tills vi somnade och badade i bäckmörker.

I juni hälsade vi också på i ett slags torp och lekte med slutartiden. Se så roligt det var!

I juli åker vi till hälsingland, njuter och äter smultron. 10 dagars semester!

I augusti sitter jag på balkongen och beundrar mina växter. På denna bild tillsammans med Helena efter en skattjakt i en fårhage och nu på gång med artwork'et, om ni minns!

I augusti tar jag paus från arbetet genom att njuta av skog- och svamplukt, samt bjuda vänner på härliga smaker.

I september hälsar vi på i New York. Överväldigande, lite så att jag blir matt. Men fantastiskt så bra vi hade det! Semester igen!

I oktober gör vi oss 30-talsfina med pincurls för Lindyhop-afton och dansar tills benen ömmar, eller trillar av!

I december köpte jag och C nytt objektiv, gjorde julfint och njöt av varandras sällskap i Skövde och på SPA.


Slutligen; det var ett bra, fint och händelserikt år som lärt mig mycket. Jag har slutfört en C-uppsats, slutfört en utbildning och påbörjat arbetslivet. Jag har levt ett år som sambo med min kära, utvecklat min loppis-nojja och mitt kaffesinne. Jag har gjort lingonsylt för första gången och lärt mig dansa Lindy! Jag har behållit konsten att njuta av små ting, samt åter lärt mig att uppskatta hemmagjort potatismos och köttbullar i all enkelhet.

Det finns tusen saker till jag kan säga om det här året. För den som önskar en längre resumé får jag hänvisa till bloggarkivet.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Min dotter odlar tacksamhet som om hon aldrig gjort annat!

stolt Pappa ja.