måndag, augusti 10, 2009

Jag och Jobbet

Det var länge sedan jag skrev någonting om jobbet. 2 månader har jag jobbat, ganska exakt. Den väntade paniken, ångesten och stressen kom aldrig. Inte en enda gång har jag legat i fosterställning på hallgolvet när C kommit hem, vilket jag trodde innan. Inte en gång har jag vaknat på natten och ringt jobbet pga. någonting jag glömt göra. Jag har vårdat unga och gamla, sjukare och mindre sjuka. Levande och döda. Enkla och svåra. Några dagar har jag tagit med mig jobbet hem, de flesta dagar har jag inte det. Varje dag möter jag någonting som är nytt. Flera dagar har jag känt mig som den sämsta sjuksköterskan på jorden, men jag är så bra jag kan vara och jag kommer att bli bättre.

Jag trivs! Och har nu förlängt vikariat till och med januari.
/E

1 kommentar:

Emma sa...

grattis kära du. tänk att vi har klarat oss så himla bra! vi är duktiga!! puss