onsdag, augusti 26, 2009

Floden

Jag är ledig till 13.30 och regnet verkligen öser ner. Så vad dessa timmar ska fördrivas med vet ingen. Det bästa är ju att hålla sig inomhus så man inte blir genomblöt och sur. Och arg.

Jag och Helena gjorde konst på vår lediga måndag. Först gick vi en tur i eklandskapet, kokade korv och drack kaffe på en sten. I fårhagen hittade vi en skatt/skrot i form av rostig ståltråd. På min balkong drack vi mousserande vin och gjorde små blommor av vitt duschdraperi som vi sedan knöt fast på ståltrasslet. Det är artwork big time! Konstverket tjänstgör nu som lampa i vår hall och är fantastisk vacker. Som cherry blossom. Ingen, INGEN kamera kan ge den rättvisa. Vill ni se den får ni komma hit på vernissage.

Det regnar fortfarande. När jag var yngre gillade jag regn, men bara för att det gjorde mitt hår lockigt.
/E

Inga kommentarer: