fredag, augusti 14, 2009

Det gröna gräset

Vissa bloggar jag läser gör mig grön av avund över deras lugna, rosenröda, intressanta, sockerdagar. I det gröna gräset på andra sidan sitter dom i vintageklänningar och "heals" på fötterna en tisdag förmiddag och njuter av lugnet med hela frysen full av nyrensade hallon, hemmagjort te i koppen (eller rosé, alltid detta rosé), fantastiska loppismöbler, irriterande händelserik fritid och dessutom tid att plocka 40 L hallon..

Jag undrar hur mina dagar ser ut från andra sidan gräset?


Nå. Jag har gått av mig tankarna efter en veckas arbete och trötta kvällar. Fredagskänslan är snart på plats, men vad göra? Inviga en vintageklänning, dricka rosé och rensa hallon kanske. Detta ska fotas med ett nytt fränt objektiv och magifilter ;P
/E

p.s. Jag är inte bitter - på riktigt! d.s.
p.s. igen; jag har tagit till saxen igen och klippt frissyr mer anpassat för sjuksköterskearb. d.s. igen.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Från den här sidan gräset är du förbannat redig som förutom att jobba hinner med att pyssla, sy, renovera loppisfynd, blogga, klippa dig själv, paddla kajak osv osv. ;)

Fikade med Jullan och Petra förra veckan, det var sjukt mysigt men jag saknade dig också!
Puss vännen

Emilie sa...

ÅH Kerstin!! Du är för fantastisk! Jag vill också fika med er! Pusspusspuss!!