torsdag, april 02, 2009

Human?

Ett nattpass och 6 timmars komasömn. Nu är jag åter människa, trots något sned dygnsrytm. C-uppsatspet idag, imorgon, i övermorgon och alla dagar fram till påsk. Sedan önskar jag mig verkligen, verkligen påskledigt. Låt det fungera! Isf spenderas helgen i Dalsjöfors med löpskor, vårsolsfika och gulgrönt påskmys.

Första tiden som sjuksköterska bör jag lära mig att inte ta åt mig så hårt av människors livsöden och inte tänka tänk-om-tankar. Det gäller att ha en balans så att man kan utföra arbetet professionellt, men med empati.

Det är mycket som bör göras, och lika mycket som försummas. Har ett par uppgifter som jag borde lägga krut på, men då dygnet endast har 24 timmar blir det inte så. Det är bara ett par månader kvar och lite har jag nog slappat till och blivit rastslös, som sista månaderna innan studenten ni minns...

Lördagskvällen, och natten, ska förresten firas i 90-talsanda. Det ni. Tänk er hela vår skolgång ihoptryckt på en kväll proppfull av stentvättat, tights, jazzbyxor, magtröjor, spice girls, sånnadär plastnappar man hade runt halsen, hanson och Sabrina - Tonårshäxan! Galet. Vilket minns du som ditt bästa 90'talsplagg? Berätta!

Nu kaffe kaffe kaffe.
/E

Inga kommentarer: