måndag, juni 07, 2010

Dagar - nått vi hittat på

Denna måndag är egentligen en söndag. Fast det verkar det bara vara jag och C som vet. Jag har knappt klätt på mig på hela dagen utan istället legat i sängen och läst hundratals sidor (Den Glömda Trädgården). Till och med vid frukostbordet läste jag över mina knäckebröd, just så social är jag. Långa frukostar är det bästa jag vet. Speciellt när jag har mage att avsluta med kaffe och sitta en stund till.


Annars har det mest regnat. Som kontrast till gårdagens strålande sol och somriga vänner som kom på kaffe i tantkopp. Och sockerkaka!
Det kanske är bra att regnet är här och himlen är grå. Igår putsade vi nämligen fönster. De två jag gjorde (C gjorde de andra två, så jämställt det kan bli) ser ut att vara putsade med stålull. Sådant syns mindre mot grå himmel. Jag knäskurade även det trötta köksgolvet, betydligt bättre resultat än med alla viledamoppar i världen. Dock till stor besvikelse för alla städande män och kvinnor.

Ja. Imorgon börjar en prima ledighet med fint sällskap. Då kan det vara vilken dag det vill. Till därefter - troligen bloggledigt.
/E

Inga kommentarer: