torsdag, november 06, 2008

Stolpe

Första veckan på Vårdcentral är snart avklarad. Jag kan konstatera att distriktsköterskor verkar ha en rätt stressig vardag.. Tydligen har jag blivit ett tektiskt geni i min handledares ögon, då jag hjälper henne med det nya datasystemet, datorn, bilen, mobilen och rent praktiska saker som om hon har kommit ihåg att göra saker. Inte en helt optimal inlärningssituation.

Idag studiedag på biblioteket utan vidare motivation. Det har tagit på krafterna att pallra sig upp tidigt och gå långa dagar. Cykelturen på 45 minuter varje morgon och eftermiddag är heller ingen höjdare i detta väder, även om jag förstår att det säkert gör gott för själen. Jag såg fram emot sovmorgon idag, men klockan sju ringde rörmockaren på dörren för att fixa nått med elementen. Great.

Lägenheten börjar ta den form vi önskar, och nästa helg är det inflyttningsfest. Nu i helgen åker Calle hem till Borås och jag blir kvar pga. alphakurs på lördagen. Troligtvis blir det en lördagkväll med mig själv som sällskap. Kanske blir det då läge att se Fanny & Alexander, eller Hotel Rowanda, eftersom ingen någonsin vill göra mig sällskap till dessa filmer.. (kanske förstår jag varför efteråt...?)

Stolpig uppdatering. Men ändå.
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mäh! det var det fräckaste!!
Jag har ALDRIG sett Fanny & Alexander!! Har förvisso sett Hotel Rwanda, men tyckte den var rätt bra så kan gärna tänka mig att se den igen. Det enda problemet är att jag aldrig fått denna förfrågan Emilie Toresson! Så nu sparar du fanny-filmen! :) puss /E

Anonym sa...

Jag vill också se Fanny och ALexander!! /Karro

Emilie sa...

Hurra flickor! Då ser vi den nån kväll! :D