onsdag, maj 07, 2014

Hjärtegull.


Min lilla treåring sitter på knä på köksstolen iförd nattlinne med hjärtan på. Det vitblonda håret står som en gloria runt huvudet på henne och hon dricker smoothie med inlevelse. För några timmar sedan vaknade hon med ett "JAG VILL ÄTA FRUKOST MAMMA". Lyckligtvis kunde jag övertala henne att det fortfarande var natt, fast det säkert egentligen var morgon. Ytterligare några timmar tidigare for hon upp ur sin djupa sömn för att tassa ut till mig och säga "DET REGNAR MAMMA! MÅSTE HA PARAPLY!".

Mycket riktigt, idag fick hon gå till föris under sitt röda paraply. Lycklig över en så simpel sak. Som jag vill bevara den känslan hos henne. Liksom känslan av att vara älskad då hon ofta säger "Du älskar mig!". En fantastisk sak. Hjärtat värms av tanken på när hon här om morgonen kramade mig och sa "Hejdåå SÖTNOS!" innan jag stormade iväg stressad efter att ha försovit mig. Den stunden gör att jag glömmer nattens vakna timmar av tissel, prat, sömnvägran och bråk i vår säng.



Regnet fullkomligt öser ner. Trösterikt i min förkylning som tog om sedan jag tränat hårt i måndags och igår cyklat till och från jobbet. Studiedag, men intensiteten den senaste tiden har lite förlamat mig

Inga kommentarer: