fredag, juli 01, 2011

Juli ju!

Jag är smått förkyld och hoppas för allas skull att dottern slipper smittas, men eftersom vi i stort sätt sitter ihop är det nog svårt att undvika. Vi hade iallafall en fantastiskt dag igår, hon var solstrålen själv. Hon har blivit en fena på att sprattla i sitt babygym, även om det är sådär med koordinationen. Vi låg några timmar under en kastanj, fnittrade och lyssnade på sommarpratare Maria Wetterstrand, tummen upp! C kom förbi efter jobbet och vips var vi en familj i en park. Fint.


Idag går C på semester. Åh vad härligt med 6 veckor tillsammans!
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är detta en bloggbojkott som pågår? Jag vet att jag inte brukar vara den som är den när det gäller att vara uppkopplad på allsköns social media och att jag absolut inte brukar tjata på folk för att de ska ägna sig åt asocialt nätumgänge istället för riktigt prima hederligt live-umgänge under semestern...MEN KÄRA FLICKA, JAG SAKNAR DIG JU och har blivit van vid en liten dos Emilie och Ester nästan varje dag (om jag låter som en heroinist så ber jag om ursäkt)! Ja ja, jag förstår att du har en underbar första semester med din lilla familj och det tycker jag ju egentligen är alldeles fantastiskt bra! Fortsätt med det vettja och bry dig inte om pratsjuka gamla tanter ute i skogen. Vi ses snart vackra du! Puss Sara

Anonym sa...

Varför säger man förresten GÅR på semester? Känner jag Carl rätt så tog han i vanlig ordning bilen de två kilometerna hem från jobbet även denna sista dag...eller? Går på semester???(!) Jag har nog bestämt mig för att jag godkänner uttrycket endast i de fall man ägnar semestern åt fotvandring (eeeh, hur skulle man annars vandra, är handvandring vanligt förekommande i något annat landskap än mitt?)...fjällvandring menar jag... eller vandring av annat slag. Hmmm, tummen upp för semester i alla fall/U