onsdag, september 29, 2010

Inte byggd för detta

Den positiva attityden börjar sina och jag är utomordentligt matt. Inatt var jag så trött att jag såg dubbelt, bara det känns ju som en patientfara. Inatt tredje natten, sedan äntligen några dagars ledighet. Nattarbetet sliter verkligen på kroppen och jag har varken matlust eller ork att peppa mig själv. En förödande kombination.

Det är lätt att drabbas av flykttankar. Typ jag säger upp mig och åker till Svalbard. Eller något i den stilen. Där skulle jag ha både tid och plats för mig själv och det som är viktigt på riktigt. Och Svalbard ska ju vara fantastiskt vackert, och det är plåster för en trött själ.

/E

3 kommentarer:

Emma sa...

Hej hopp! En arbetskamrat till mig på KAVA tog tjänstledigt och åkte till Svalbard faktiskt. Hon var mycket nöjd, kila upp och snacka lite med henne vettja. Maria Sandgren. Om du mår så dåligt när du jobbar nätter kanske du antingen ska dra ner på nätterna eller inte jobba nätter alls? Eller åtminstone inte tre i rad? Tänk på dig och hur du mår gumman!
Hoppas allt är bra annars. Puss och kram!! /Emma

Linda sa...

Jag såg på tvn att de nu bevisat att det där svenska forskarteamet som krashade på svalabard i början på 1900-talet, bla en kusin till strindberg, blev dödade av en isbjörn. SÅ lite farligt verkar det vara på svalbard ändå. Kan det inte räcka med Nordnorge emelie? :)

Emilie sa...

Emma, bara 4 nätter kvar nu. Jag biter ihop och håller ut. 3 nätter i rad borde ingen jobba. Hu.

Linda, Haha! Ok jag ska noga överväga det här svalbardbeslutet. Troligen är det säkrast att stanna i Limpan. :)