onsdag, februari 05, 2014

Konsumera mera



Idag dör jag den långsamma artikelgranskningsdöden. Inte så välkänd kanske, men plågsam. Gu jag har tagit så många pauser för att det riktigt kryper i kroppen när jag sitter med granskningsmallar och metodiklitteratur. En bit i taget.

I övrigt töväder, vattenskada och rastlös stress. På sista tiden har jag omedvetet gått och funderat på vad jag kan köpa för att bota min rastlöshet och stress. Vad nu ett nytt soffbord skulle kunna göra åt det! Då går jag apatiskt runt i affärer (eller på nätet) och blir sedan nedslagen för att inget jag hittar kan köpa mig lycka eller lugn. Inte så förvånande, utan snarare en definition på konsumtionssamhällets ständigt rastlösa oro. Ha-begäret. Ägandet. Förnyelsen. Lösningarna på alla möjliga problem. Vi "lyxar till det" med kaffe och en inredningstidning för att få lite lugn, och plötsligt måste vi göra om hela hemmet.


Och med de orden ser jag verkligen fram emot Ikeas nya kollektion Bråkig. Den är som våren. Och ni vet ju att jag längtar.

/E

Inga kommentarer: